Vyberte stranu

Čo je to diéta podľa Mačingovej

Antónia Mačingová je slovenská autorka stravovacieho plánu, ktorý vám pomôže očistiť sa od škodlivín a tak schudnúť. Ide o úplne nový pohľad na stravovanie, ktorý sa ani nedá pokladať za „diétu“ v pravom slova zmysle.

Mačingová hovorí, že ak dostaneme do nášho tela dostatočné množstvo živín, naše telo začne samo od seba vylučovať škodlivé látky, a tak chudne. Celý postup popisuje vo svojej knihe „Najedzte sa do štíhlosti“.

V tomto článku vám predstavíme základné informácie o tomto stravovacom pláne a vysvetlíme hlavné pravidlá jeho dodržiavania.

Ako jesť?

Mačingová odporúča, aby sme konzumovali vždy 3 jedlá denne pričom nezáleží na množstve, ktoré jeme. Ak by ste medzi jedlami pociťovali hlad alebo škvŕkanie v bruchu môžete si zajesť niekoľko orieškov alebo hrozienok. Nesmiete zabúdať na pitný režim. Pite vždy 3-4l vody denne. Celá diéta bude trvať 28 dní a rozdelíme si ju do 3 týždňov.

Prvý týždeň

Prvý týždeň bude pre vás znamenať zmenu stravovacích návykov a zmenu jedálnička. Nezľaknite sa v prípade, že by sa na vás prejavili niektoré z negatívnych dopadov detoxikácie: únava, bolesti hlavy, malátnosť či závrate. Vaše telo potrebuje určitý čas, aby sa toxínov zbavilo, vydržte až pokým sa tieto prejavy nezmiernia alebo úplne nezmiznú.

Povolené jedlá: 

  • Mrkva s medom
  • Jablká
  • Oriešky
  • Cuketa
  • Cviklový šalát
  • Brokolica
  • Fazuľa

Druhý týždeň

Pokračujeme tak ako v prvom týždni, ešte stále môžete pociťovať únavu a vyčerpanosť. Nemali by ste zabúdať na pitný režim. Do svojho jedálnička môžete pridať ďalšie potraviny hlavne chudé bielkoviny a niektoré druhy ovocia.

Povolené jedlá: 

  • Banán
  • Kivi
  • Orechy a med
  • Bryndza
  • Tvaroh
  • Menšie porcie cestovín
  • Vajíčka (bielky)
  • Chudá hydina

Tretí a štvrtý týždeň

Pomaly by ste sa mali začať cítiť lepšie. Telo si na diétu zvykne a únava sa zmierni. Hlavné jedlá, ktoré by mali tvoriť váš jedálniček sú ryby ako tuniak, kuracie mäso, cvikla, pšeno, pohánkové vločky a iné. Váš jedálniček je už v tomto období celkom pestrý.

Povolené jedlá

  • Banán
  • Kivi
  • Jablko
  • Šalát
  • Mrkva
  • Kapusta
  • Cuketa
  • Cvikla
  • Brokolica
  • Fazuľa
  • Med
  • Ryby
  • Hydina
  • Orechy
  • Pohánka, pšeno, ovsené vločky

Počas celej diéty by ste nemali jesť alebo piť

  • Alkohol
  • Biely cukor a sladené nápoje
  • Bielu múku (vyberajte si vždy celozrnné výrobky)
  • Tučné mäso
  • Mliečne produkty ako mlieko, jogurty, atď. (okrem vyššie zmienených)
  • Tuk (okrem orieškov)
  • Obmedziť kofeín

Ako pokračovať?

Veľa krát sa hovorí, že najnáročnejšia časť diéty je prvá fáza. To ale nie je tak úplne pravda. Síce počas prvej fázy je náročné kompletne zmeniť svoje návyky a odstrániť zo svojho jedálnička všetky toxíny, ale veľmi náročnou časťou je aj podiétne obdobie.

Prečo?

Do svojho jedálnička už môžete zaradiť naozaj širokú škálu rôznych druhov jedla, čo je v skutočnosti veľmi príjemné. Áno príjemné, možno až príliš.

Naviac ste stratili niekoľko centimetrov z pásu alebo na bokoch, čo vás bude lákať k užívaniu si nezdravého a kalorického jedla. Majte na pamäti, ak budete týmto pochúťkam podliehať príliš často, vrátite sa presne tam, kde ste začali.

Postavte svoj jedálniček hlavne na chudých bielkovinách, ovocí a zelenine a zdravom tuku a udržíte si krásnu postavu a zdravé telo dlhodobo!

Ukážkový jedálniček

1. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: varená brokolica s cesnakom a nastrúhaným nízkotučným syrom

Večera: šalát z červenej repy s vajcom a strúhaným syrom

2. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: fazuľové struky s cesnakom a strúhaným syrom

Večera: šalát z červenej repy, varené vajcia

3. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: šalát z červenej repy so strúhaným syrom

Večera: mrkvový perkelt so strúhaným syrom

4. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechy

Obed: mrkvový perkelt so strúhaným syrom

Večera: prekladaná cuketa so sušenou bazalkou, syrom, cesnakom a sójovou omáčkou

5. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechy

Obed: prekladaná cuketa so sušenou bazalkou, syrom, cesnakom a sójovou omáčkou

Večera: fazuľové struky s cesnakom a strúhaným syrom

6. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechy

Obed: fazuľové struky so zázvorom

Večera: varená brokolica s cesnakom, varené vajcia

7. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: šalát z červenej repy, varené vajcia

Večera: mrkvový perkelt, strúhaný syr

8. deň

Raňajky: biely jogurt s medom, škoricou a vlašskými orechmi

Obed: široké bezvaječné cestoviny s kalerábom

Večera: boršč

9. deň

Raňajky: kivi, banán, orechy, med, mletá škorica

Obed: varená brokolica s cesnakom, zázvorom a nastrúhaným nízkotučným syrom

Večera: rýchla hrachová polievka

10. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: mrkvový perkelt, nízkotučný syr

Večera: šalát z červenej repy s vajcom

11. deň

Raňajky: biely jogurt, vlašské orechy, med, škorica

Obed: fazuľové struky s vajcom

Večera: červená repa s orechmi a sušenými slivkami

12. deň

Raňajky: kivi, banán, orechy, med, mletá škorica

Obed: bezvaječné cestoviny so špenátom

Večera: rýchla hrachová polievka

13. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: mrkvový perkelt so syrom

Večera: boršč

14. deň

Raňajky: raňajky z tohto týždňa podľa chuti

Obed: kurča so zelerom

Večera: varená brokolica s cesnakom, zázvorom a nastrúhaným nízkotučným syrom

15. deň

Raňajky: 2 dl šťavy z červeného grepu, 2 kusy sójových alebo grahamových rožkov, med, orechy

Obed: kurča so zelerom

Večera: červená repa s orechmi a sušenými slivkami

16. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: zeleninová polievka, fazuľové struky, šalát z červenej repy

Večera: mozzarella s uhorkami alebo paradajkami

17. deň

Raňajky: varené pšeno s medom, orechy, sušené slivky

Obed: zeleninová polievka, prekladaná cuketa so sušenou bazalkou, syrom, cesnakom a sójovou omáčkou

Večera: zeleninová polievka

18. deň

Raňajky: biely nízkotučný jogurt s medom a orechmi

Obed: varená červená repa s tuniakom a cibuľou

Večera: šalát z červenej repy, vyprážané morčacie prsia obalená v mletých vlašských orechoch

19. deň

Raňajky: pohánkové vločky so sójovým mliekom, orechy a medom, strúhané jablko

Obed: hranolky z zeleru, filety z morskej tresky na masle

Večera: mrkvový perkelt, strúhaný syr, brokolica s cesnakom

20. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechmi

Obed: hranolky z zeleru, dusená kuracie stehná

Večera: varená brokolica s cesnakom, tuniak v konzerve

21. deň

Raňajky: varené pšeno s orechmi, medom a sušenými slivkami

Obed: hranolky zo zeleru, dusená horné morčacie stehná, uhorka a červená repa

Večera: hranolky zo zeleru, kuracie prsia s bazalkou, červená repa

22. deň

Raňajky: pohánkové vločky zaliate sójovým mliekom, med, strúhané jablko, orechy

Obed: široké bezvaječné cestoviny s kalerábom

Večera: kurča na zeleri

23. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechy

Obed: mrkvový perkelt, strúhaný syr, brokolica s cesnakom

Večera: šalát z červenej repy, vyprážané morčacie prsia obalená v mletých vlašských orechoch

24. deň

Raňajky: varené pšeno s medom, sušenými slivkami a orechy

Obed: šalát z červenej repy, morská treska na masle (!NIE majonézová treska)

Večera: zeleninová polievka, prekladaná cuketa so sušenou bazalkou, syrom, cesnakom a sójovou omáčkou

25. deň

Raňajky: strúhaná mrkva s jablkom – ochutená medom, hrozienkami a orechy

Obed: bezvaječné cestoviny so špenátom

Večera: šalát z červenej repy, tuniak

26. deň

Raňajky: biely nízkotučný jogurt s medom a orechmi

Obed: červená repa s orechmi a sušenými slivkami

Večera: varené pšeno s orechmi, sušenými slivkami a medom

27. deň

Raňajky: Šťava z červeného grepu 2 dcl, 2 grahamové alebo sójové rožky, med, vlašské orechy

Obed: boršč

Večera: hranolky z zeleru, filety z morskej tresky na masle

28. deň

Raňajky: varené pšeno a orechy a medom, sušené slivky

Obed: kurča na zeleri

Večera: varená strúhaná repa s cibuľou a tuniakom