Vyberte stranu

Motivácia na chudnutie

Ako začať diétu? Informácie nie sú problém. Môže skúsiť napríklad dukanovu diétu. Strava tiež nie je problém, aj diétne jedlá vedia byť nadmieru chutné. Cvičenie, peniaze, všetko sa dá. Ale pred tým všetkým je potrebná jedna vec – a tou je motivácia. Veľa ľudí sa rozhodne držať diétu, ale ich motivácia nie je dostatočne silná aby zotrvali až do konca. Nedokážu svoju vôlu presvedčiť, že to naozaj stojí za to. Ako ale získať tú správnu motiváciu?

V zásade existujú dva zásadné motivačné problémy – získať motiváciu a udržať si ju. Či už je to diéta alebo cviky na brucho, existuje nespočetne veľa spôsobov, ako sa do niečo prinútiť – od sebazapierania, cez agresiu a tresty voči sebe samému až po hrozbu ponižovania z okolia. Ani jeden z nich však nie je tou správnou motiváciou k diéte. Vaša motivácia schudnúť musí vychádzať z vášho hlbokého vnútorného presvedčenia, že to robíte pre seba. Že tým pomáhte svojmu zdraviu, svojej duši a svojmu telu. Robíte to pre lepší pocit, zdravší život a krajšie dni.

Ak máte akékoľvek problémy s vlastnou motiváciou, skúste nasledujúcich sedem tipov pre získanie motivácie:

  1. Vyberte si diétu, ktorá sa najviac hodí k vášmu životnému štýlu. Radi športujete? Berte takú, kde je dostatok pohybovej aktivity. Máte radi ovocie? Vyberte si diétu s ovocím!
  2. Predstavujte si, ako bude vaše telo vyzerať po skončení diéty. Tešte sa z každého zhodeného kilogramu každý týždeň a do toho si utvárajte obraz vášho tela o mesiac, tri mesiace alebo pol roka. Predstavte si, ako cez leto šantíte s priateľmi na lúke a cítite sa úžasne.
  3. Predstavujte si, ako na vaše telo bude reagovať okolie. Vaša rodina sa bude tešiť, váš partner vás pochváli a budete mať aktívnejší vzťah.
  4. Vaše sebavedomie bude rásť deň za dňom. Možno sa vám to teraz nezdá, ale už len pohľad na samú seba pred ochodom z fitka, kde ste to dnes dobre odmakali vám dodá obrovské sebavedomie.
  5. Pripravite si tri alebo päť dôvodov, prečo naozaj chcete schudnúť. Zapíšte si ich a noste ich stále pri sebe. Ak máte chvíľku voľna, prečítajte si ich. Hoc aj každý deň.
  6. Myslite na to, koľko peňazí ušetríte. Samotná diéta v krátkodobom horiznote možno vyjde trochu drahšie ako vaša bežná strava, ale potom budete finančne menej zaťažená. Budete si kupovať menej jedla, ušetríte na liekoch alebo vitamínových doplnkoch.
  7. Nájdite si priateľa alebo priateľku, s ktorým budete chudnúť. Diskutujte, volajte si, zverujte sa navzájom. Podporujte sa. Hovorte si denne navzájom o svojich úspechoch. Spolu budete silnejší.

Zapamätajte si, všetko je to vo vašej hlave. Známy citát Henryho Forda hovorí: Či už veríte, že to dokážete, alebo práve naopak veríte, že to nedokážete – v oboch prípadoch máte úplnú pravdu